God blijft goed

Gerry Velema
folder_openGeloof
visibility0 share2
15 Jun 2018

God is goed. 

 

Lieve vrienden van de Steungroep,

 

Hoog tijd om jullie weer even bij te praten.
Zojuist moest ik Wieger even appen, omdat we een nieuwe afspraak moeten maken en ik sloot de app af met de woorden: God blijft goed!

Terwijl ik het opschreef, sprak dit woord ook tot mezelf. God blijft goed! We weten dat God goed is, dat hoor je vaak genoeg. Maar je mag ook ontdekken dat Hij goed blijft, ook als het met ons zelf minder goed gaat. Dat brengt ons meteen bij de kern van de missie van de Bemoedigingssite! 

 

God blijft goed! Ondanks de omstandigheden, want Hij is goed en heeft alleen het goede met ons voor. Altijd! Hij is als een Vader die goed is voor zijn kinderen. Een papa waar je intens veel aan hebt en die je nooit laat vallen, zelfs niet als jij uit boosheid hem de rug toe hebt gekeerd. Dan blijft Hij je aandacht zoeken en vragen: kom, maak het weer goed met Me. Ik wil je in mijn nabijheid hebben en houden.

 

Van de week heb ik Hanna, onze voorzitter, gevraagd om ons als steungroep in het najaar weer bij elkaar te roepen voor een vergadering. We proberen twee maal per jaar bij elkaar te komen. Dat gaat ons dit jaar niet lukken.

 

Voor elkaar bidden!

Als iets mij zou steunen in deze periode, dan is het wel dat jullie onze mensen en het werk in je gebedsleven willen meedragen.
Want het is een apart jaar, dit jaar. Er zijn ook in de Steungroep opvallend veel dingen die zorg en aandacht van ons vragen in de persoonlijke sfeer.

Mag ik daarom met nadruk vragen om te bidden voor alle mensen in onze steungroep. Noem ze bij name voor de troon van God, want ieder van ons is een kostbaar kind van God. We gaan soms langs wegen die geen mens bedenkt. Maar deze weg is  wel onze weg, die wij moeten belopen en God wandelt bij ons en Hij blijft goed! 
Omdat we elkaar maar af en toe spreken en ontmoeten, weten we lang niet alles van elkaar. Je hoeft ook niet alles te weten om voor elkaar te bidden. Gods Geest kan je motiveren wat je kunt bidden voor die ander. In ieder geval mogen we altijd om Gods liefde en betrokkenheid bidden en Hem vragen om ook onze mensen nabij te zijn, te sterken, te genezen, te antwoorden op al onze vragen. En sluit dan af met die geweldige geloofsbelijdenis: God blijft goed, ook voor mij, ook voor ons!
    

Houd de zaag scherp   

Een van de belangrijkste dingen voor elke organisatie is wel dat de focus scherp blijft. Waarom doe ik, ben ik nog bezig vanuit mijn hart. Begrijp ik mijn missiestatement nog, sta ik er nog ten volle achter? Ben ik op God gericht in dit werk van God?

Ik zie zowel kracht als zwakte liggen in wat ik zelf moet antwoorden op deze vragen. Ik kan er enorm van genieten als een bemoediging geboren wordt in mijn hart en onder duidelijke invloed staat van Gods Geest. Maar het gaat niet altijd zo en dan moet er toch iets komen en opgenomen worden. Op zulke momenten voel ik ook mijn zwakte en is mijn gebed nog luider dat de Heer komt en spreekt en inspireert.

 

Soms weet ik van tevoren al dat het veel respons zal gaan geven, een andere keer verbaasd het me dat er zoveel reacties zijn. En weer een andere keer denk ik: wie zou het bekeken hebben, want ik hoor niet veel.

 

Ter bemoediging: een paar reacties op de uitzending van deze week: Je schuldig voelen.  

 

 

Reacties die binnen kwamen:

 

Wat dank ik jou voor deze bemoediging. Ik heb het soms erg moeilijk, en toen ik een WhatsAppje kreeg van een van onze kinderen die een pittige reactie gaf op mijn reactie  dat ik het erg vind dat er onderwijs over boetisme gegeven kan worden om kinderen geduld zelfbeheersing en al dat boetistisch gedoe op school te leren

Dan valt het niet mee, als je zo wordt aangevallen met erg lelijke woorden en dan denk ik eraan dat ik gescheiden ben en mijn kinderen niet goed heb opgevoed. Ik weet dat Jezus voor mij is gestorven en opgestaan en ook mij heeft gekocht gekocht met Zijn kostbaar bloed en nu is mijn lichaam een Tempel van de Heilige Geest! Nu las ik jou bemoediging over schuld! God is zo Goed, lieve Gerrie

Dank lieve zus , Toen ik je stem hoorde kwamen de tranen al. Gewoon dat je weet zij begrijpt het wel zij is ook een kind van Jezus, Halleluja en dan kan ik alleen maar dank. Ik zit nog boven op de slaapkamer en ga zo weer naar beneden naar mijn man die ligt wat te dommelen door het warme weer ook

Jij zegt het ook precies zo dat ook ik hoor hoe kwetsbaar jij je voelt door je handicap en ik ben blind. En dan te weten dat we een liefdevolle ogen van onze Vader volkomen gaaf zijn, Gerry, oh lieverd wat een vruchten! Een kracht!

Dikke knuffel van mij en nogmaals dankjewel, dankjewel

Shalom A.

 

 

Beste Gerry.

Wat een prachtige bemoediging en een mooie les.

Ook ik voel me vaak schuldig als ik b.v. door drukte geen bezoekje kan afleggen in de pastorale zorg.

Maar God kent mijn zitten en mijn staan.

Wat heerlijk om te weten dat we alles bij God mogen en kunnen brengen en Hij ons daarin wilt leiden. 

Een gezegend weekend en mooi hoe God jullie gebruikt om veel mensen te bemoedigen vanuit Gods woord.

Ga met God en Hij zal met jullie zijn.

 

Een lieve groet,

Magda

 

 

Lieve Gerry

Wat een bemoediging op de vroege zondagmorgen.

Vrijdag was er de nacht van gebed en ver voor die datum hadden we ons aangemeld voor een concert van Event4christ en niet de datum van de nvgb in mijn agenda gezet en het viel op dezelfde avond.

Terwijl ik het altijd aanmoedigt in onze kerk om er aan deel te nemen.

Ik zei nog in de laatste aankondiging ook al kom ik s'nachts op 12 uur thuis

dan ga ik nog.

Maar 015 uur thuis en we vinden het altijd fijn om nog even te zitten met een glaasje wijn voor we naar bed gaan.

Je begrijpt ik ging niet meer naar de nvgb. 

En ik voel me dus ook wel schuldig, want ik had daar moeten zijn.

Dank voor jouw bemoediging Gerry.

l.

 


Hallo,

Deze bemoediging kwam precies, maar ook dan precies op het juiste moment.

Daarvoor wil ik je hartelijk danken!

En dank de dominee daar ook voor namens mij, zo’n goed onderwerp! En zoooooo actueel!

 Geweldig!

Maar de meeste dank gaat uit naar onze Heer, onze Vader en de Heilige Geest die jou inspireert!

It is well, it is well with my soul!!

 

Gods Zegen,

Jane

 

God blijft goed en daarom blijven wij hopen op deze Heer die ons leven richting en steun wil geven. Hou vast, Ga door!

Met een lieve groet, Gerry Velema 

Bekijk ook eens een bemoediging

Kom aan tafel!
29-06-2018 visibility913 share91
Leren luisteren
02-09-2016 visibility1282 share1
Gunstbewijzen? Voor mij?
14-08-2015 visibility1288 share0
Hebr. 13 Levende link
03-12-2010 visibility36 share0
foto Kaartenset Mix

€ 2,00

Kaartenset Mix
Kaartenset

Kaartenset Mix

In de hemel brandt nog licht

02 Nov 2018

Kom en maak het mee: een bijzondere presentatie bij de christelijke boekhandel Riemer in Groningen, op vrijdagavond 16 november. Gratis toegang, wel even opgeven bij de boekhandel.