Nieuws
Nabijweekenden
We hebben de afgelopen week opnieuw 48 uur in de gezegende nabijheid van onze Heer vertoeft, met elkaar, als Zijn kinderen. Een prachtige ervaring! Extra heilzaam voor mensen die de rust van de Heer zo nodig hebben en het thuis moeilijk kunnen vinden.

Een kleine foto collage om iets te "proeven" van onze Nabijweekenden.  

Praktische info vind je op onze website: https://www.bemoedigingssite.nl/nabijweekend

Nabijheid op Urk!  Nabijheid op Urk! 

In ons weekend combineren we aandacht en zorg voor onze gasten, met een aantal mooie  ingrediënten, bemoedigingen, samen zingen, maar ook een creatieve workshop, een huisconcert, een verkenning van het oude Urk, of een pastorale wandeling met zijn tweeën. Veel ruimte voor persoonlijk gesprek / gebed. 

Het huisconcert van Ebele slaat elke keer geweldig aan.  Het huisconcert van Ebele slaat elke keer geweldig aan. 

Elk weekend is weer anders, want onze gasten verschillen. Maar elk weekend is zo de moeite waard, omdat we een Vader dienen die zelf al die uren bij ons aanwezig wilt zijn, En dát heeft effect. 

Wandelen bij het water.  Wandelen bij het water. 

In de grote tuin bij onze groepsaccommodatie is plaats voor ons kruis. In ons weekend staat het kruis vrij centraal! Wij mogen leven met God dankzij het kruis van Jezus. Hij droeg onze schuld, onze pijn, verdriet en ziekten. Ons lijden, fysiek of psychisch... Jezus weet er van wat het voor jou betekent. Daarom mogen we al onze  lasten bij de Heer brengen. Als je dat bewust doet, bewust neerlegt daar onder het kruis, dan zie je ook wat je zovaak bid. Wij proberen middels deze vormen ons geloof wat dichterbij te brengen, zodat je dieper dingen aan de Heer geven, dan alleen met woorden.

Dat doen we door letterlijk zingend door de tuin naar het kruis te wandelen. Samen zingen en belijden wie Jezus voor ons is. Samen bij het Kruis, onze lasten, onze vragen of onze zonden en ziekten, symbolisch neer te leggen en daar achter te laten.

Als we dit gedaan hebben staat de tafel van de Heer binnen klaar en vieren we samen het heilig avondmaal. Het zijn de mooiste, de kostbaarste keren dat ik avondmaal mag vieren. Alsof ook delen in de intimiteit die Jezus en de discipelen gevoeld moet hebben toen Hij het brood brak en deelde met de twaalven, op die donderdagavond... 

Volgende Nabijweekend staat gepland voor 3-5 november! Ben jij er bij? 

Namens het Nabijteam! 

Terug naar nieuws overzicht